Genel Sanat Direktörlüğünü Kübra Şenyayla’nın üstlendiği festivali 15 koro ve 302 koristin yer aldığı performanslarla İstanbullulara şehrin çok sesli ve çok kültürlü yapısını etkileyici bir şekilde sundu.

İstanbul’un kültürel zenginliğini ve çok sesli yapısını gözler önüne seren 2. Uluslararası İstanbul Koro Festivali, 16-18 Ağustos 2024 tarihlerinde Cemal Reşit Rey (CRR) Konser Salonu ile Beşiktaş ve Kadıköy Meydanı’nda yapılan unutulmaz performanslarla sona erdi.

Cengiz Kurtoğlu’nun ‘Sevmek Kim Sen Kimsin’ şarkısını Beste Yıldırım yorumladı. Cengiz Kurtoğlu’nun ‘Sevmek Kim Sen Kimsin’ şarkısını Beste Yıldırım yorumladı.

Bu yıl uluslararası bir kimlik kazanan 2. Uluslararası İstanbul Koro Festivali, 15 koro ve 302 koristin yer aldığı performanslarla İstanbullulara şehrin çok sesli ve çok kültürlü yapısını etkileyici bir şekilde sundu. 16-18 Ağustos 2024 tarihlerinde Cemal Reşit Rey (CRR) Konser Salonu ile Beşiktaş ve Kadıköy Meydanı’nda ücretsiz olarak gerçekleştirilen etkinlikler, yaklaşık 3500 seyirci tarafından büyük bir ilgiyle izlendi.

Festival, Chromas, We Play Choral, Voci Contra Tempo, Acapella Boğaziçi, İTÜ Acapella, MÜZED Muammer Sun Korosu, Büyükçekmece İshakoğlu Musiki Derneği, Beylikdüzü Çoksesli Gençlik Korosu, Vokal Akademi Pop& Caz Korosu, SANSEV Minikler Korosu, Lazika, Choreos, İstanbul Voices, Gürcü Sanat Evi Çoksesli Korosu ve Ruhi Su Dostlar Korosu gibi çeşitli grupları ağırladı. Etkinlikler, atölye çalışmaları ve söyleşilerle zenginleştirildi ve katılımcılardan yoğun ilgi gördü.

Festivalin kapanış konserinde, Masis Aram Gözbek şefliğinde, farklı kültürlerden dört eser çalışan “Festival Korosu” CRR’de görkemli bir performans sergileyerek üç gün süren etkinliği taçlandırdı.

Genel Sanat Direktörlüğünü Kübra Şenyayla’nın üstlendiği festivalin seçici kurulunda ise Prof. Dr. Hasan Uçarsu, Doç. Canan Özgür, Dr. Öğr. Gör. Bülent Halvaşi, Dr. Öğr. Gör. Erhan Torlular, Dr. Öğr. Gör. Turgay Erdener, Eğitimci ve Kültür Tarihi Araştırmacısı İncila Bertuğ ve Öğr. Gör. Handan Tunca yer aldı. Festivalin programı, müzisyenlere yapılan çağrı ile oluşturulan koro başvurularıyla şekillendirildi.

Kaynak: WOLA