Sergi

Venedik Bienali 60. uluslararası sanat sergisi 700 bin ziyaretçiyi ağırladı.

Türkiye Pavyonu, Gülsün Karamustafa’nın “Oyuk ve Kırık Dökük” adlı eseriyle yoğun ilgi gördü. Dünyanın en prestijli sanat etkinliklerinden biri olarak Venedik Bienali’nin ziyaretçilerinin %59’u yurtdışından geldi.

Abone Ol

Türkiye Pavyonu, Gülsün Karamustafa’nın “Oyuk ve Kırık Dökük” adlı eseriyle yoğun ilgi gördü. Dünyanın en prestijli sanat etkinliklerinden biri olarak Venedik Bienali’nin ziyaretçilerinin %59’u yurtdışından geldi.

Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi 24 Kasım’da sona erdi. 20 Nisan’da kapılarını açan bienal, dünyanın en prestijli sanat etkinliklerinden biri olarak 700.000 biletli ziyaretçiyi ağırladı. Ziyaretçilerin %59’u yurtdışından geldi.

Türkiye Pavyonu, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda, T.C. Dışişleri Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı katkılarıyla, Türk Hava Yolları sponsorluğunda gerçekleştirildi. Pavyon, sanatçı Gülsün Karamustafa’nın “Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli” adlı mekâna özel yerleştirmesiyle dikkat çekti.

Karamustafa’nın eserinde, tarih boyunca istikrar ve ihtişamın simgesi olan sütunlar, içi boş kalıplara dönüştürülerek dünya düzenindeki yıkımların sıradanlaştığı ve değerlerin yıpratıldığına dair güçlü bir mesaj verildi. Sergi, ışığın yetersiz kaldığı bir savaş alanını tasvir ederken, dikenli tellerle örülü Venedik camından avizeler ve cam kırıkları taşıyan vagonlar gibi dramatik öğelerle zihinlerde iz bıraktı. Ayrıca, sanatçının yeni filmi ve ses kompozisyonu, siyah-beyaz propaganda görüntüleriyle savaş ve gösteri temasını işledi.

Uluslararası medya, Türkiye Pavyonu’nu geniş bir şekilde ele aldı. The Telegraph, ArtReview, Wallpaper ve ARTnews gibi dergiler, Karamustafa’nın eserine övgüler yağdırdı. ArtReview dergisi, Türkiye Pavyonu’nu “Arsenale’de görülmesi gereken pavyonlar” arasında gösterdi. Ayrıca, Kunstforum ve Berlin Art Link gibi sanat platformları, Karamustafa ile röportajlar yaptı.

Sergiyi tamamlayan özel bir yayın seti hazırlandı. Bu yayın, sanatçının eserlerinde kullandığı malzemelere dair 12 farklı yazardan metinler içeriyor. Yayının Türkçe ve İngilizce versiyonları İKSV ve Mousse Publishing işbirliğiyle yayımlandı.

Venedik Bienali Türkiye Pavyonu, bu yıl da bir dizi sponsor ve destekçinin katkılarıyla gerçekleşti. Pavyonun uzun yıllardır Venedik Bienali’nde kalıcı bir mekâna sahip olmasına, Akbank ve diğer kurumların desteği büyük katkı sağladı. Bienalin bu yılki teması Foreigners Everywhere (Yabancılar Her Yerde) olarak belirlenmişti ve Türkiye, bu temayla bienalin en dikkat çeken pavyonlarından biri oldu.